Tilbage

82. Ængstelse Versus Kongeriget
af Rick Joyner

”Men søg først Han's rige og Han's retfærdighed, så skal alle disse ting skal tilføjes dig.

” Vær derfor ikke beymret for i morgen; for i morgen vil pleje sig selv. Hver dag har sin egen besvær ”(Matt. 6:33-34).

Denne passage siger, at hvis vi søger Han's rige, ikke vil vi være beymret for i morgen. Hvis vi er ængstelige, skyldes det, at vi er blevet distraheret fra at søge Han's rige.

Frygt er ikke en Åndens frugt, og hvis vi tillader frygt at lede os, vil Ånden ikke føre os. Frygt er en dødbringende fjende. Det er en af de primære måder, hvorpå vi fare vild for vores formål. Vi formanes derfor i:

Fil. 4:6-7.
6. Vær ikke bekymrede [frygt ikke] for noget, men lad i alle ting jeres ønsker komme frem for Gud, idet I beder og bønfalder under taksigelse;

7. så skal Guds fred, som overgår al forstand, bevare jeres hjerter og jeres tanker i Kristus Jesus.

Guds fred er modsætningen til frygt. Han's fred vil beskytte vores hjerter og sind, så vi bliver i Kristus Jesus. Som vi ser i denne tekst, er Han's fred resultatet af at bringe vores bekymringer til Ham i bøn. Hvordan ville vores liv blive ændret, hvis al den tid, der nu fortæres af frytog bekymring, blev brugt til bøn? De fleste af vores liv ville være radikalt forskellige, fordi Gud besvarer bøn, ikke bekymringer. Når vi beder ændrer Han ting. Han ændrer også os. Vi ville se verden meget anderledes, hvis vi så den gennem troens øjne i stedet for frygtens.

Es. 6:1-3 er nu en af de vigtigste skriftsteder for mig, men da jeg var en ny troende, kunne jeg ikke forstå disse vers. Den lyder:

I Kong Uzzijas dødsår så jeg Herren sidde på en såre høj trone, og Han's slæb fyldte helligdommen.

Serafer stod hos Ham, hver med seks vinger; med de to skjulte de ansigtet, med de to fødderne, og med de to fløj de;

og de råbte til hverandre: "Hellig, hellig, hellig er Hærskarers Herre, al jorden er fuld af Han's Herlighed!"

Selvfølgelig havde jeg ikke et problem med at tro, at Herren var hellig, men med alle krige, fattigdom, undertrykkelse, overgreb mod børn, sygdom og død kunne jeg ikke forstå, hvordan disse serafer kunne sige, at hele jorden var fyldt med Han's herlighed. Derefter talte Herren en dag til mig og sagde: "Grunden til, at disse serafer ser hele jorden fyldt med min herlighed, er fordi de bor i min nærhed. Hvis du vil bo i min nærhed, vil du også se min herlighed i alt."

At bo i Herrens nærvær hjælper os med at se ud over de midlertidige omstændigheder til Han's evige formål i Han's rige. Dette vil ændre den måde, vi ser, den måde vi lever på, og den måde vi er på.

83. Zonen
OP